Auto Moto

Mamy! Nowy silnik do Volkswagena Golfa

75Niecodziennie mam okazję przedstawiać tak udane konstrukcję jak ta. Czyli nowy silnik o pojemności 1.5 litra do Volkswagena Golda w wersji TSI evo z wydłużonym w porównaniu do poprzednia modelu tłokiem, który teraz ma grubo ponad 8 cm długości. Warto tutaj wspomnieć, że jest to silnik, którego nie przewiduje się bez uturbienia oznacza to, że jednostka ta jest wstanie naprawdę sporo z siebie wydusić, jednak kosztem swojej trwałości. Temperatura na iskrze wynosi tutaj nawet 880 stopni co jest naprawdę sporą wartością. Warto więc zauważyć, że silnik ten wymagać będzie naprawdę sporej chłodnicy. Prócz niej należy zwrócić uwagę na to, że turbo, które tutaj znajdziemy jest o zmiennej geometrii, dodatkowo mamy tutaj podwyższone sprężanie i komputerowy układ chłodzenia i smarowania, jest to obecnie jedno z najbardziej optymalnych rozwiązań. Za dużym ciśnieniem podczas spalania idzie oczywiście duże ciśnienie wtrysku wynoszące 350 barów, nie trudno wyobrazić sobie, że pompę wtrysku będzie trzeba naprawdę często wymieniać.