Specjalnie tak sformułowałem tytuł, aby było zaskoczenie. Nie chodzi mi tutaj oczywiście o to, że jeden samochód posiada, aż 15 silników! Chodzi mi o to, że kiedy MINI wydaje swój najbardziej topowy model w 6 wariantach to tutaj mamy ich prawie 3 razy tyle. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale wiem, że różnica jest ogromna bo wynosząca ponad 100 tysięcy złotych na modelu z silnikiem o najmniejszych osiągach do modelu z silnikiem o największych osiągach. I tak wszystko zaczyna się od modelu silnika o pojemności 2 litry, a kończy na silniku o pojemności 3 litry, innymi słowy rozpiętość pod względem pojemności jest naprawdę niewielka. Spośród wszystkich modeli, aż 4 zostało określone jako Luxury, czyli te z naprawdę podkręconą wydajnością. Najdroższy silnik posiada 340 konie mechaniczne, kiedy najsłabszy zaledwie 180 koni mechanicznych, co biorąc pod uwagę, że mamy tutaj tryb pracy 4×4 w niektórych modelach na stałe nie jest wcale tak dużym osiągnięciem. Co ciekawe 340 koni ma najmocniejszy silnik, kiedy poprzedni ma zaledwie 258.