Wywarzanie kół to kwestia obecnie często pomijana, a przecież tak bardzo istotna, wpływające przecież bezpośrednio na bezpieczeństwo nasze, innych podróżujących i innych uczestników ruchu drogowe, co jest więc tutaj nie tak? Po pierwsze to, że już nawet na małych prędkościach i równej drodze będziemy czuli, że znosi nam samochód na jedną ze stron. Problem ten będzie narastać i w końcu okaże się, że przy dużej prędkości na autostradzie utrzymanie go stabilnie będzie graniczyło z cudem. Pamiętajmy, że ciężar wypadkowy liczymy poprzez pomnożenie prędkości i ciężaru obiektu. Innymi słowy jeżeli jedziemy wolno te pół kilograma na jednej ze stron samochodu nie robi różnicy, ale w sytuacji kiedy jedziemy już około 100 kilometrów na godzinę te pół kilograma ciężaru daje nam już 50 kilogramów ciężaru, jaki jest efekt np. podczas mocnego hamowania? Niestety nie tylko jesteśmy zarzucani w bok, ale również nie możliwe staje się wyjście obronną ręką z takiej sytuacji i o ile będziemy mieli szczęście i nie skasujemy samochodu to dobrze, ale jeżeli coś będzie jechało z naprzeciwka może okazać się, że mamy naprawdę spory problem do rozwiązania.